fredag 29 juni 2012

Rödingfiske och ATW-körning

De senaste två dagarna har jag och Vidar guidat Peter och Lynda på röding och öringfiske  med våra nya ATW. Igår var vädret totalt uruselt med både blåst, regn och snö tidvis men inga sura miner för det när ATW-körningen var så kul och fisket visade sig vara bra! Vi fångade allt som allt igår 16 öringar. Idag åkte vi till en rödingsjö och hade ett kanonfiske, Peter krokade som vanligt en fisk innan man hunnit hälla morgonkaffet i koppen. Under kommande 4 timmar landade han ytterligare 5 stycken och jag lyckades lura en röding jag också. Det kändes inte så tungt att lämna det bra fisket och dra tillbaka till Nordic Safari då man visste att man hade 30 min rolig ATW-körning framför sig!

Vidar, Lynda och Peter påväg till dagens fiske.

Tre blöta, kalla men glada fiskare!

Peter med dagens "förekaffefisk"

Jag lyckade lura en till hugg jag oxå.

Här är Peter med dagens största!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar