söndag 24 juni 2012

Hälle på 140cm blev dagens finaste!

Idag åkte Jag ut och guidade Peter på lite hälleflundrafiske. Redan på första driften tappade jag en hyfsad hälleflundra men redan i slutet av driften krokade jag en till som mättes till 118cm (20kg enligt hälleflundratabellen) På nästa drift följde en mindre hälle efter min jigg hela vägen upp till båten och efter lite trixande högg den men lossa efter ca 5 sekunder. Flundran simma iväg ett par meter men fick sedan för sig att den bannemej skulle ha jiggen och simmade tillbaka för att naffsa i den. Jag gav då spöt till Peter som efter en halv minuts jiggande lyckas lura hällen till att hugga hårt på jiggen och sedan fick den upp i båten. Efter att vi haft lite oflyt närmaste timmarna med ett flertal kontakter och ett par tappade flundror lyckas Peter kroka och landa en fin flundra på 90cm (8,7kg). På nästa drift suger det tag rejält i Peters spö, en riktigt fin hälleflundra har fattat tycke för hans Predator Tail! Efter en stenhård kamp lyckas vi dra in en riktigt fin hälleflundra som mäts till 140cm (37,5kg). Idag som de flesta andra dagar gick samtliga flundror tillbaka på återväxt!

Ps. kommer en kort video senare under veckan!
Peter med en riktigt fin hälle!

Under fighten kunde han inte sluta le! :)

Här är jag med dagens första hälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar