fredag 4 november 2011

Gotland dag 4

I morse var vi revanschsuga på Fårö efter tisdagens alla missar på större fisk så kl 05:00 avgick bilarna i rask takt mot Fårö. Fisket för min del startade på bästa sätt då jag drog två havsöringar på två kast fem minuter in i fisket. Fiskarna fortsatte sedan att hugga med jämna mellanrum för oss alla under dagen. Jag, Patrik och Daniel tog varsina 2 kilos, dessutom får jag ”nöjet” att bli kallad Mr.svartlax tills vidare då jag fångade den första lekfärgade öringen.  Ett flertal öringar var över kilot idag vilket pekar åt rätt håll  för kommande dagars fiske. Resultatet för dagen blev 25 granna öringar och den absolut bästa fiskedagen hittills!

Gotlänskt silver 1

Gotlänskt silver 2

Gotlänskt silver 3

En liten paus i fisket

Fisket på Gotland är ibland extremt!

Svartlax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar