torsdag 3 november 2011

Gotland dag 3

Idag var vinden alldeles för frånvarande för att vi ens  kunde hoppas på någorlunda fiske. Tidigt imorse åkte vi mot Gotlands sydkust, väl framme såg vi i alla fall några dyningar på några fina ställen men fiskarna uteblev men inte endast för det lugna havets skull utan även pga. En stor mängd sälar längst hela kusten! Vi fortsatte dock att nöta vidare och tillslut gav det resultat i form av en öring på knappa 2 kilo för min del. Jag såg en plog i en dyning fem meter bort och knappt två meter från mitt bete, efter ett snabbt spinnstopp var fisken krokad och en kort men rolig fight på grunt vatten tog sin start.
Senare ringde jag den andra fiskegruppen för att få rapport om deras fiske och det visar sig att även Daniel fått en helt klart godkänd öring på drygt 1,5 kilo

Mot slutet av dagen stannade vi till vid en typisk gäddvik och vadade försiktigt ut. Efter ett flertal efterföljare hugger en riktigt vacker 4 kilos gädda på Jockes bete. Strax efter pekar Kenny på ett ställe han fått gädda förut och säger åt mig att prova, jag kastar och ser efter ett tag en grov plog närma sig mitt bete som bara är några meter framför mig. Efter vad som kändes som världen längsta spinnstopp hugger gäddan och efter en kort men dramatisk fight är fisken säkrad, vi gissar oss till att damen vägde ca 7 kilo. Tack för den den fisken kenny!
Även Patrik lyckades under dagen lura en gädda till hugg,  denna hade precis som Jockes otroligt vacker teckning!

Resultatet för dagen blev 8 öringar och 3 gäddor, Imorgon väntar ännu en dag med lite för klena vindar så vi får hålla en tumme på huggvillig havsöring!

Första "godkända" gotlandsöringen för mig i år.

Daniel med sin fina blänkare!

Jocke med sin fyrakilos.

7kilos slemmisen

Patrik med sin vackra gäddis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar