torsdag 1 november 2012

Gotland dag 6 & 7


Dag 6

Vi åkte ut tidigt på morgonen, jag och Johan fiskade gädda och andra gruppen jaga havsöring. Vi fick fem små gäddor och de andra fick fem sprall. Väderförhållanden gick åt det sämre runt lunch så vi gav alla upp och laddade inför torsdagens fiske, alla förutom jag som har gått och fått feber. Dessutom åt vi en underbar havsöringsmiddag!
 
Lite men grov, kul att drilla på havsöringsspöt!

Dag 7

Denna dag höll jag mig kvar i stugan och väntade bort min feber medans resten av gänget bände rejält med fisk. I slutet av dagen kunde de räkna ihop 16 fisk, mest sprall och en snipa som Johan tog på fluga. Karlsson tog dock en fin blank havsöring på 3,2 kilo! Dessutom tog han lite senare 4 fisk på 4 kast!
 

Det var hård vind och stora vågor som väntade grabbarna hela dagen!

Här är Karlsson med dagens störst, en riktigt fin 3,2 kilos!
 
Imorgon hänger jag med ut igen och vädret ser riktigt lovande ut!

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni haft ett riktigt fint fiske :) roligt!
    / Tony team Mieko Gbg

    SvaraRadera