måndag 2 juli 2012

Helt galet bra fjällöringsfiske!!!

Jag och Vidar trailade igår 4-hjulingarna till en grusväg här på Nordkynhalvön där vi mötte upp med Peter och Lynda. Målet för dagen var stor öring i en sjö som vi vet kan producera stor öring. Efter 4-hjulskörningen promenera vi resten av vägen till sjön. Peter krokar som vanligt en fisk direkt nere i en vik, Peter och Vidar fortsätter att fiska i bukten och fånga den ena efter den andra. De fångar ca 10 fina fjällöringar och förlorat lika många under endast 30 minuters fiske. Vi fortsatte fiska runt sjön men med dåligt resultat, bara en öring här och där. När vi hade fiskat tillbaka till viken fick jag ett hårt hugg. Det var en enorm öring som hade tagit mitt bete och efter ett par hopp och rusningar lyckades Vidar säkra den. Vi vägde öringen till 3,5 kilo och tog några snabba foton för att sedan släppa tillbaka den och låta den växa sig ännu större. Efter denna fisk krokade Peter en otroligt vacker öring som vägde ca 1 kilo och sedan hög tid för oss att bege oss tillbaka till Mehamn och Nordic Safari.

Peter med dagens först fjällöring.

Helt galet feta öringar i denna fjällsjö!

Vidar med en fin öring

Jag med min drömfisk, 3,5 kilos fjällöring!

Peter med sista öringen för dagen,
en otroligt vacker kilosöring!

1 kommentar: