onsdag 11 juli 2012

Praktikanten Albin tog 138cm hälle!

Igår åkte jag och praktikanten Albin ut för att guida två tyska team på vår introduktionsguidning.Vi började med att visa dem ett fint torskgrund där Albin tidigare guidat upp en 17 kilos torsk.

Efter att samtliga båtar dragit en hel del torsk åkte vi till en av våra hälleflundra områden. Där var fisket först segt och de första 4 drifterna var totalt händelselösa men på slutet av 5e precis när vi skulle ge upp driften small det på en fin hälle på Albins spö när han vevade upp sin Predator Tail. Albins utrustning fick verkligen bekänna färg då hällen var totalt ursinnig och gjorde många fina rusningar. Bland annat en hälleklassiker när den kom upp till båten första gången stack den iväg på en helt galen rusning tillbaka till botten igen. Nästa gång den kom till båten satte jag snabbt hajkroken i underkäken på hällen som vi sedan försiktigt lyfte upp i båten. Vi mätte hälleflundra till 138cm (36kg). Efter en fotosession Släppte en otroligt nöjd Albin tillbaka hälleflundran. På nästa drift krokar jag en mindre hälleflundra som även den fick gå tillbaka och på samma drift krokar en av de tyska gästerna också en liten hälle som fick gå tillbaka.

Albin med sin drömfisk!


Jag med min lilla hälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar