måndag 1 oktober 2012

Återbesök till den magiska havsrödingsjön.

Här om veckan var både jag och vår receptionist Darja lediga, eftersom Darja aldrig hade fiskat förr så valde jag att ta med henne till den magiska havsrödingsjön som jag guidat på några gånger nu i sommar. Där vet jag av erfarenhet att det är lättfiskat, att sjön och dess omgivning dessutom är otroligt vacker gör ju inte upplevelsen sämre. Väl där instruerade jag Darja hur man kastar med ett spinnspö och smart som hon är lärde hon sig ruskigt fort tekniken och tog till och med den första fisken för dagen! Trots att vädret var sämsta tänkbara höll vi humöret uppe och Darja lyckades fånga ytterligare 4 havsrödingar, summan för dagen blev 23 havsrödingar!
Nästa fiskeutmaning för Darja blir när jag tar med henne på hällefiske nästa säsong!





Påväg till sjön.
Vägen dit är otroligt vacker.
Att man kör 4-hjuling gör ju inte upplevelsen sämre!

Darja med sin livs första fisk!

Jag knep några på fluga, här är en av dem!
 
Vattnet är bara helt galet klart!

Darja med ännu en havsröding!

En i lite finare format.

Två havsrödingar hamnade i stekpannan senare på kvällen,
resten fick simma tillbaka!
 
Ps. Havsröding är galet gott, betydligt mer smak än vanlig röding!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar