söndag 4 mars 2012

Havsfiskeabstinens!

Efter att säsongen i Norge var över i oktober förra året har havsfiskeabstinensen ökat i stadig takt varje vecka, ja varje dag. Nu är det knappt en vecka kvar tills jag åter är uppe vid Nordkyn, havsfiskeparadiset vid barents hav! Jag fick här om dagen en rapport från Mehamn att stora mängder skrei ska ha kommit in till kusten.
Under vintern har jag spenderat åtskilliga dagar med att fundera ut hur man kan effektivisera utrustning och beten för jakten på Barents havs giganter. Under denna tid har jag kommit på en hel del nya idéer som skal testas under årets havsfiskesäsong. Det ska bli oerhört spännande att under säsongen se om dessa metoder och idéer levererar lika mycket  fisk som jag hoppas på!

I videon kan ni bland annat se en av idéerna, hur JAG tacklar en Mieko Predator Tail för att selektera bort småskrei och istället öka chansen att fånga större skrei.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar