söndag 17 april 2011

Tidigt på säsongen

Påväg ut för att testa hälleflundrafisket

Det visade sig att det var lite för tidigt på säsongen för hälleflundrafisket trots att vi hade två försiktiga hugg under vår sex timmars fisketur. Det säger oss en viktig sak, hälleflundrorna är här och det är bara en tidsfråga tills säsongen börjar på allvar!




Nu är jag tillbaka på norra västkusten i Sverige i tre veckor för att ta examen från ForshagaAkademin. Efter det är jag fullt utbildad fiskeguide. :)

Efter examen åker jag direkt upp till Nordkyn igen för att jaga drottningen i djupet





Igår deltog jag och min barndomsvän Johan i en havsöringstävling. Vi kom på andraplats.
Bända torsk och flugfiska efter havsöring är två helt olika slags fisken, de har båda sin charm men jag måste säga att bända torsk är "lite" mer utmattande!

Det var den varmaste dagen hittills i år! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar